Pracownia plastyczna  

Pracownia plastyczna


Cele ogólne:

  • rozwijanie umiejętności manualnych,
  • wzmacnianie naturalnych możliwości ekspresji oraz komunikacji niewerbalnej poprzez język plastyki,
  • utrwalanie pozytywnych zachowań twórczych,
  • zapoznane z różnorodnością materiałów i technik plastycznych,
  • wzmacnianie pomysłowości, szukania osobistych rozwiązań,
    pozytywne oddziaływanie na sferę uczuciowo-intelektualną dzieci,
  • przełamywanie barier nie umiem, nie potrafię, nie chce mi się,
  • integrowanie grupy poprzez wspólne działania twórcze,
  • uwolnienie poprzez działania plastyczne wewnętrznych napięć oraz emocji,
  • niwelowane zachowań nie chce mi się, nie umiem, nie potrafię,
  • używamy do pracy pióra, korale, guziki, brokaty, kamyczki kolorowy pasek, dary natury, wszystkie rodzaje farb, plastelinę, masę solną, papierową , decupage, filc. Zajęcia zawierają elementy rzeźby, malarstwa sztalugowego, rysunku, użycie prostych technik graficznych oraz zdobniczych, bawmy się fakturą i formą.

 

 

Zajęcia plastyczne dostosowane są do potrzeb, etapu rozwoju dziecka oraz zalecanych oddziaływań w danym wieku:

 

Maluchy

Kształtowanie i rozwijanie umiejętności używania narzędzi plastycznych.

Prawidłowe trzymanie kredki, pędzla, operowanie farbami, nożyczkami, manipulowanie plasteliną, gliną, nauka kolorów, rozbudzenie ekspresji twórczej, wspierane i wzmacniane naturalnych możliwości wyrażania siebie, poprzez rysowanie-tworzenie.

 

Średniaki

Rozwijane umiejętności skupienia uwagi na jednej czynności, rozwijanie umiejętności manualnych. Wprowadzanie niekonwencjonalnych materiałów pozaplastycznych, wzmacnianie ekspresji, wyobraźni, poczucia wartości.

 

Starszaki

Wprowadzanie profesjonalnych technik artystycznych (farby akwarelowe, malowanie na szkle i ceramice, filc, decupage, malarstwo olejne). Zapoznanie dzieci z podstawowymi terminami oraz pojęciami plastycznymi jak malarstwo, grafika, rzeźba, portret, autoportret, martwa natura, pejzaż itd.

Wspólne oglądanie albumów, odwiedzanie lubelskich muzeów,

Tworzenie z wykonanych prac profesjonalnych ekspozycji w naszym przedszkolu. Taki system zajęć ma na celu wzmacnianie u dzieci poczucia wartości ("ja potrafię, ja zrobiłem") uczy samoakceptacji, dumy z własnych dokonań, szacunku do siebie i swojej pracy, przygotowuje dzieci do odbioru sztuki.